30 Mart 2009

BRUKSEL LAHANASI SALATASI

Arada bir küçük kaçamaklar olsa da yola devam... Şimdiden kışın fazlalıkları dökülmeye başladı...

Bu yolda ilerken akşam yemeğinde tüketilen brüksel lahanasından yaptığım salata... Kimi hiç sevmez, kimi  de çok sever vazgeçemez. Şahsen ben ikinci gruptayım. Haşlarken kokusundan şikayet edenler olur; bende o koku da oluşmadı. Belki sarımsakla haşladığım içindir bilemiyorum...
-
Fazla söze gerek yok... İstenilen miktarda brüksel lahanası, havuç, dolapta sırasını bekleyen az miktarda brokoli haşlanır. Ben haşlarken de suyuna ince doğradığım bir diş sarımsağı ekledim ve haşladıktan sonra  azıcık yağda  soteledim. Üzerine zeytinyağı, tuz, limon ve sarımsak eşliğinde hazırlanan sos dökülür. Afiyetle sağlıklı bir öğün geçirilir... Daha önce de benzer şekilde karnabahar salatası yapmıştım o da çok güzel olmuştu... Kalan bir miktar brüksel lahanasını da geçen kış yaptığım gibi tavuk etiyle fırında pişirerek değerlendirmeyi düşünüyorum. Brüksel lahanasını haşlayıp soteledikten sonra et veya tavuk yemeklerinin yanına garnitür olarak da kullanabilirsiniz. O zaman lezzetini artırmak için tereyağında sotelenebilir.
-
Brüksel lahanasını  temizlerken dış yapraklarında leke olmamasına dikkat edin ve mutlaka sirkeli-tuzlu suda bir miktar bekletin.
-
Hepinize sağlıklı, mutlu, keyifli, güzel bir hafta dilerim... Afiyetler olsuuuuunnnn...

21 Kişi Yorum Yapmış; Hadi Yorumunu Paylaş:

Unknown dedi ki...

Canımmmmm çok şık ve sağlıklı bir salata ellerine sağlık mutlu hafta
lar sevgiler...

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Ayselim benim, ellerine sağlık. Brüksel lahanasından ne yapılsa çok seviyorum. Senin elinden çıkmışsa çok lezzetli olmuştur kesinlikle. Tatlı bacım seni çoook öpüyorum...

Narince dedi ki...

Böyle yemekler beni mutlu eder pek çoğunun aksine. Belki sarımsaklı yoğurt ararım yanına. Bi de ekmek banarım. Rejim mi o da ne?

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sebze olan herşeye itirazsız kabulüm.
afiyetler olsun canım.
sevgiler.

MMO dedi ki...

Ayselciğim,
Ne kadar hoş bir yemek olmuş bu. Annem karnabaharı da bu şekilde hazırlar zaman zaman. Limon, sarımsak, zeytinyağı bu sebzelere çok yakışıyor hakikaten. Ellerine sağlık. Ayrıca hiç de fazla kilon yok. :)
Sevgiler :)

Selma dedi ki...

Güzel bir diyet salatası olmuş. Zannedersem şu sıralar herkesin diyet yemeklere ihtiyacı var. Devamını bekliyoruz.

SEVİL dedi ki...

SEVGİLİ AYSEL HANIMCIM KİLOLARIN GİTMESİ NE GUZEL YOLUNUZDA BAŞARILAR DİLERİM
BEN O SEVMEYEN GRUPTANIM ONDA DİET BANA GÖRE DEGİL SANIRIM :))
SEVİL

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

brüksel lahanasının her çeşidini denedim bir salatasını yapmadım nefis görünüyor ellerine sağlık canım bende denemek isterim..öpüyorum iyi haftalar

Lezzet Gemisi dedi ki...

hem sağlıklı, hem leziz... ellerine sağlık. İyi haftalar diliyorum canım. sevgiler....

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Brüksel lahanasını herkez sevmez ama ben bayılırım...Harika olmuş ellerine sağlık arkadaşım...
Sevgiler...

made in funda dedi ki...

eline sağlık.gerçekten de yiyesim geldi şimdi.nefis görünüyor.

Pelin dedi ki...

Ben de bu kış ilk defa aldım, şuanda dolapta bekliyor. Ben birinci gruptanım maalesef. Senin sarmısakla haşlama fikrin hoşuma gitti. Deneyeceğim.
Sevgiler

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Ayselcim tam bir sebze düşkünü olduğumdan bu salata tam benlik:)...Hatta benim için başlı başına bir öğün olur bu salata.
Ellerine, kollarına sağlık canım:).
Sevgiler..
aslı

Hülya dedi ki...

Aysel'ciğim,
Yeşil olan herşeyi çok seviyorum.
Ellerine sağlık

sibellebutikpasta dedi ki...

Ayselcim biz de pek severiz bürüksel lahanasını, özellikle oğlum...Haşlarken sarmısak koymayı hiç denememiştim, bir de senin tarifini deneyeceğim...
Öpüyorum

Disalce dedi ki...

bizim evede yavaş yavaş girmeye başladı...brüksel lahanası...

tadı güzel..ama daha alışmam gerek...

ellerine sağlık...bu salata alıştırır gibi geliyor bana...

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Tam bir lezzet küpü, vitamin deposu olmuş, harika. Aman sevmiyorum diyenlere hiç aldırmıyorum, onlar ağzının tadını, vicudun vitamin gereksinimimi bilmiyorlar :))
Süper olmuş Ayselciğim, tam benlik..
Off off offf, hem bürüksel lahanası, hem brokoli, hem de havuç mmmm

zerrin - misss dedi ki...

canım aysel, ben de pek seven gruptayım.. Kokusu için defne yaprağı ya da sarımsak koyuyorum..

ellerine sağlık canım benim..

sımmsıkı kucaklarım.

sevgiler.

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Aysel'ciğim,
Ben de senin gibi kış sebzeleri bitene kadar onlardan faydalanmaktan yanayım. Turfandalara göre hem daha sağlıklı hem de ekonomik.
Brokoliyi çok sık yaparım ama ikisini birlikte hiç denememiştim.Brüksel lahanaları bitmeden bir de senin tarifinle deneyeyim bakalım oğlan yine sevecek mi?
Daha önceki bol sebzeli tavuk tarifine de baktım, o da çok sağlıklı bir reçete.

Ellerine, gönlüne sağlık.

Sevgilerimle,

yildiz dedi ki...

Yazin kendini gösterdigi bu günlerde,hanimlarda yavas yavas kilolardan kurtulmaya basladilar bile.
Güzel bir tarif,sizlere afiyetler olmus bile...
sevgiyle ve dostca kalin.

Tijen dedi ki...

Aslan Aysel! Fazla kilolar yavaş yavaş gidecek ve hepimiz çok daha zinde ve sağlıklı olacağız. Buna şüphem yok.