5 Kasım 2007

YE#29

Merhaba Yemek Dostları,
Aralık Ayı Yemek etkinliğini düzenlemek bir tesadüf sonucu bana kısmet oldu. Etkinlik kuralarının daha önceden belirlendiğini biliyorum, yeni evsahibi alımının da bir süreliğine kapatıldığını biliyorum. Bütün bunları bilirken acaba bana ne zaman bir etkinlik düzenlemek kısmet olur diye düşünmekten kendimi alamazken bir baktım Aralık ayını düzenleyecek arkadaşımız etkinliği düzenleyecemeyeceğini bildirmiş. Uzun lafın kısası o arkadaşımız Aralık ayını boşaltınca ben de onun yerini alıverdim. Bu arada etkinliği kim düzenleyecekti onu da bilmiyorum. Burdan o arkadaşımıza sevgilerimi gönderiyorum etkinliği düzenleyemese de katılarak kendisini tanımak istiyorum (ama kimbilir belki de tanıdığım biridir?).
Etkinlik konumuzu zeytinyağlı yemekler olarak belirledim. Daha önce yapılan etkinlikleri de inceleyince konu bulmakta biraz zorlandım. Bu yüzden logo belirlemek de biraz gecikti.
Sizlere mutfağımızın vazgeçilmezi zeytinyağı hakkında internette yaptığım araştırmalardan biraz bilgi vermek istiyorum. Aslında bunları hepimiz biliyoruz. Ama etkinlik vesilesi ile hatırlayalım istedim.

Türk mutfağında zeytinyağı... Zeytinin Akdeniz'deki tarihi çok eski dönemlere dayanır. Akdeniz topraklarında yetişen verimli zeytin ağaçları bu bölge ülkelerinin yaşam tarzlarını yoğun olarak etkilemiştir. Özellikle Roma İmparatorluğu döneminde zeytinyağı ticareti tüm Akdeniz'i içine alan bir yapıya sahip olmuştur.

Zeytinyağı günümüzde özellikle Marmara, Ege ve Akdeniz bölgelerinde yoğun olarak kullanılır. Ege yöresinde sabah kahvaltılarının vazgeçilmezlerinden zeytinyağı günümüzde Türkiye'nin birçok bölgesinde üretiliyor. Zeytinyağlı yemekler, dünyada "soğuk başlangıç yemekleri" olarak kabul edilse de, Türk mutfağında zeytinyağlılar başlangıç yemeği sayılmaz. Bizde zeytinyağlılar ana yemek kategorisinde kabul edilir. Özellikle sıcak yaz günlerinin vazgeçilmezlerinden olan zeytinyağlı yemekler, dünyada ‘zeytinyağlılar' kavramının kullanıldığı tek ülkenin Türkiye olmasını sağlamaktadır

Türkler, Anadolu'yu Doğu Roma İmparatorluğu'ndan devralırken, Romalılar'ın zeytinyağı kültürünü korudular, korumanın da ötesinde zenginleştirdiler. Anadolu'daki kültürler mozayiği Osmanlı potasında eridi ve ortak bir Anadolu kültürü oluştu. Zeytinyağlı yemeklerin Osmanlı mutfağında daima çok özel bir yeri oldu. Zeytinyağıyla yapılan yemekler, Osmanlı döneminde şehirden köylere kadar yaygınlaştı. Osmanlı mutfağı, bugünkü yemek kültürümüzün de temelini oluşturdu. Türkiye'de zeytinyağı deyince hayali bir Samsun-İskenderun hattından söz edilir. Buna göre zeytinyağlı yemekler, en çok bu hattın batısında kalan bölgede yoğun bir şekilde yapılır. Zeytin ağaçlarının buralarda yetişmesi de, bunun bir göstergesidir. Bu durumun tek istisnası Gaziantep ve çevresidir. Bu bölgede zeytinyağı üretilir ve birçok zeytinyağlı yemek severek yenir. Ege kıyılarına baktığımızda ise, bölge insanının zeytinyağıyla birlikteliğinin sabah kahvaltısında başladığını görürüz. Sabahları sofraya bir çanak zeytinyağı getirilir, üzerine kekik ve kırmızı biber ekilir ve kızarmış ekmek banılarak yenir. Diğer bölgelerde ise zeytin, kahvaltı sofrasının değişmez yiyeceklerindendir. Zeytinyağlı yemekler, dünyada "soğuk başlangıç yemekleri" kategorisinde değerlendirilse de, bu sınıflandırmanın Türk mutfağı için tam doğru olduğu söylenemez. Çünkü zeytinyağlıları yemeğin başında ve az miktarda yemek, bizlerin yemek alışkanlıklarına uymaz. Türkiye'de zeytinyağlılar, ana yemekler arasında kabul edilir. Yüzyıllardır, sıcak yaz günlerinde hafif ve serin bir yemek yemek için zeytinyağlılar tercih edilir. Dediğimiz gibi, ülkemizde zeytinyağı en yoğun olarak Ege kıyılarında tüketilir. Dolayısıyla Ege insanının zeytinyağının kullanımı konusunda uzman olduğunu söylemek yanlış olmaz.

Biraz da zeytinyağının faydalarına göz atalım.
Doğanın insan oğluna armağan ettiği en değerli besinlerden birisidir zeytinyağı. Bu mucizevi yağın sağlık açısından sunduğu nimetler saymakla bitmez . Çocukluktan yaşlılığa yaşamımızın her döneminde zeytinyağı sağlığımızı bir çok açıdan olumlu yönde etkiler. Zeytinyağı kalp ve damar hastalıklarında temel risk faktörü olan kolesterolü azaltarak damar tıkanıklıklarını önler. Zeytinyağı kolesterol içermez. İnsan bünyesinde kandaki kolesterol seviyesini düşürür, kötü huylu kolesterolü azaltırken, iyi huylu kolesterole dokunmaz. Halbuki diğer bitkisel sıvı yemeklik yağlar kolesterol seviyesini düşürürken kötü kolesterol ile birlikte iyi kolesterolü de düşürür. Bu durum zeytinyağı lehine büyük bir avantajdır. Sıcak ve soğuk tüketildiğinde mide asitliğini azaltarak gastrit veya ülsere karşı koruyucu bir rol oynar. Safra taşı riskini azaltır ve taşların erimesine yardımcı olur. Kemik ve dişlerin gelişmesini hücre ve dokuların yenilenmesini sağlar, yaşlanmayı geciktirir. Bebek bekleyen ve emziren annelerin beslenmesinde en uygun yağdır. Zengin antioksidan içeriğinden dolayı yaşlılarda ve bebeklerde beyin ve sinir sisteminin gelişme ve yenilenmesinde oldukça önemli rol oynar. A, D ve E vitaminlerince zengindir. Zeytinyağı, hazmolma derecesi en yüksek yağlardan biridir. Antioksidan maddeler içermesi nedeni ile diğer yağlara göre yüksek sıcaklıklarda bile daha dayanıklıdır ve bu özelliğine bağlı olarak kızartmalarda kullanılabilecek en sağlıklı yağdır. Zeytinyağları, bileşimi nedeniyle derin yağda kızartmalarda diğer bitkisel sıvı yağlardan çok daha fazla defa ve süre bozulmadan kullanılabilir. Zeytinyağı, ekmek, pasta, kek, bisküvi vb gibi fırında pişen mamullere lezzet verir, bu tip gıdaların kurumasını önler.

Bütün bunlar zeytinyağını mutfağımızdan eksik etmemek ve her yemeğimizde kullanmak için yeterli değil mi? Evet ne duruyoruz haydi mutfağa.... Eminim birbirinden lezzetli, birbirinden sağlıklı zeytinyağlı yemekler vardır sizlerde. Etkinliğimize herkesi bekliyorum. Tariflerinizi
sicakpaylasimlar@gmail.com adresine nerden katıldığınızı ve blog adınızı belirterek resimlerinizle
15 Aralık 2007 tarihine kadar gönderdiğiniz takdirde burada yer vereceğim. Sıcacık Paylaşımlarda görüşmek üzere hoşcakalın sevgiyle kalın.

NOT: Bilgi Alınan Kaynaklar
http://web.netbul.com/yemek/detay.asp?ID=47
http://www.denizce.com/zeytinyag.asp
http://www.zae.gov.tr/zeytinyagi/5.asp

EK NOT DÜZELTME: Etkinlik kodunu ekledim. Düzgün çalışıyor. Sevgilerimle
EK NOT 2: LOGONUN SİTELERDE DÜZGÜN GÖZÜKMEMESİNDEN DOLAYI YENİ LOGO DÜZENLEDİK. SEVGİLİ YASEMİN'İN DESTEĞİYLE YENİ LOGOYU EKLEDİM İLGİLENEN ARKADAŞLARA DUYURULUR.

61 Kişi Yorum Yapmış; Hadi Yorumunu Paylaş:

NiNo dedi ki...

canim valla bende bilemiyroum nasil oldugunu mesela suan hala pc basinda odev yapiyorum bir yandan listenin dersim icin bisiler dinliyorum yani anlican benim koltugun altinda bircok karpuz var ama daha oncede yazmistim insan sevdigi birseyleri yapiyorsa sanki zaman genisliyor gerci ycoook yoruluyourm ama :) keyifliyim sagol canim etkinligin hayirli olsun sevgiler

Adsız dedi ki...

slm canım
etkinliği almışsın şimdiden kolaylıklar dilerim.çok güzel bir seçim zeytinyağlıları da seçmen.
başarılar sevgiler canım

Mutfak Havlusu dedi ki...

ooo çok güzel bir etkinlik tam benlik:)
bir zeytinyağ düşkünü olarak çok sevindim.
tebrikler aysel iyi bir tercih!

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Nihancım dualarım seninle. Sende bu azim varken en zor işlerin bile altından çok kolay karkarsın. Başarılar canım sevgiler

Handeciğim çok teşekkürler. Etkinliğe bekliyorum tamam mı? Öpüyorum.

Zeynepciğim seni de etkinlikde görmek isterim. Bakalım senin mutfakdan neler çıkacak.

Hepinizi öpüyorum hoşcakalın...

Tijen dedi ki...

Kolay gelsin Aysel'ciğim!
Teşekkürler güzel dileklerin için.

Adsız dedi ki...

Selamlar,
Ne güzel zeytinyağlıları ımm ellerie sağlık hepsi çok güzel.
Bu arada zeytinyağı ile ilgili de çok güzel bilgiler vermişsin çok teşekkürler canım.
Sevgiler,
Melek...

TWIGY dedi ki...

Selam canım ,
Zeytinyağlı seçimin çok güzel tebrik ediyorum seni . Hem hafif hemde sağlık açısından mükemmel bir tercih bende bayılırım zeytinyağlılara :)
Sevgiyle kal

Bocuruk dedi ki...

Harika bir konu:) Ne tarifler çıkacak kimbilir. Kolay gelsin şimdiden!
Sevgilerimle...

Melek* dedi ki...

selam canım zeytinyağlı yemeklerde güzel ama faydaları anlatıldıktan sonra yenmesi bir başka haz verir insana
hayırlı olsun canım
sevgilerimle

Mutfak Havlusu dedi ki...

Aysel abla inşAllah katılacağım,annemle geçen bir iki şey konuştuk bakalım birinden biriyle katılmaya çalışacağım.

Lezzet Gemisi dedi ki...

Sana şimdiden kolaylıklar diliyorum canım. Çıkacak tarifleri görmek için sabırsızlanıyorum. Verdiğin bilgiler için de teşekkürler.

Saliha dedi ki...

merhaba aysel hanım!blogunuzu ılk defa gezıyorum..ellerınıze saglık tıtız bır calısma cıkarmıssınız.etkınlık içinde guzel bır konu hem tarıf hazırlamak kolay hemde herzaman yapılabılen bır yemek çeşidi zeytinyaglı!!etkınlık için kolaylıklar diliyorum..logoyu beklıyorum canım...
saliha.erozan@gmail.com

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

* Tijen Abla'cığım çok teşekkürler. Sizlerin de desteğiyle güzel bir etkinlik olacak inşallah.

* Mutfak Meleği,

* Yasemin'ciğim,

* Sevgili Bocuruk

* Melek'ciğim,

* Zeynep'ciğim,

* Sevgili Lezzet Gemisi ve

* Sevgili Saliha

Hepinize çok teşekkür ediyorum.
Sevgilerimle...

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

slm canım. Zeytinyağlıları çok severim hepsinin bir arada bulunması çok işimize yarayacak. Sana kolaylıklar diliyorum.Ayrıca güzel temennilerin için teşekkürler.

Senin linkini logoya koyamadım olmadı ama YE 29 ZEYTİNYAĞLILAR yazısına tıklayınca sana yönlendirdim elimden bu geldi.Sevgile....r

nil-nennenmutfakta dedi ki...

selamlar canım etkinlik hayırlı olsun aynı zamanda kolay gelsin.zeytinyağlı yemeklere doyum olmaz..Sevgiler...

ceyt dedi ki...

Ayselciğim çok güzel bir konu seçmişsin.bende zeytinyağlıları çok severim.sana kolaylıklar dilerim canım.
sevgiler

Adsız dedi ki...

slm
güzel yorumun için teşekkürler canım.haklısın erimiş çikolatada olurdu.amma hiç aklıma gelmedi.hep böyle yaptım.öptüm canım

Beyza dedi ki...

Merhaba Aysel,
blogumu ziyaretin için teşekkürler. Bir aksilik olmazsa ben de zeytinyağlı yemekler etkinliğine katılmak istiyorum. Bu benim ilk etkinliğim olacak. Şimdiden heyecanlandım :)
Sevgiler

Bir Anne dedi ki...

Selamlar Aysel
Zeytinyagli yemegi kim sevmez, harika bir etkinlik olacak. Tesekkurler canim.
Nurgul

Beyza dedi ki...

Ayselcim,
beni linklerine eklemissin. Tesekkürler. Ben de seni ekledim :)
Sevgiler

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Zeytinyağlı Yemekler konusunun beğenilmesine sevindim. Hepinize çok teşekkür ederim. Aslı, Nil, Ceyda, Sarı Mutfak, Beyza ve Nurgül etkinlikde görüşmek üzere bekliyorum. Sevgilerimi gönderiyorum.

Adsız dedi ki...

AYSELCİM ETKİNLİĞE KATILIM İÇİN TARİH BELİRTMEMİŞSİN..BİZLERİ BU KONUDA BİLGİLENDİRİRSEN SEVİNİRİM

Adsız dedi ki...

Özür diliyorum :)

Melek* dedi ki...

selamlar yeni tarifler bekliyoruz:)

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Sevgili Burçin olur böyle şeyler takma kafana :) Sevgiler.

Sevgili Melek Yeni tarifler var da hem biraz rahatsızım hem de yoğunluktan vakit bulup ekleyemedim. Yoksa daha dün akşam yeni resimler çektim kış etkinliği için hazırlığım da var ama gel gör ki yayınlayacak vakit bulamadım. En kısa zamanda inşallah. Sevgiler

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Aysel
Aralık ayı etkinliği bende idi. Ama ben etkinliğe kaydolurken bir bebeğim olacağını bilmiyordum tabi. Planı bile yoktu. 2 ay önce Can bebek geldi ve bütün hayatım değişti, artık önceliğim o oldu. Etkinliğe yeterince vakit ayıramayacağımı görünce devretme kararı aldım. Çok da iyi yapmışım, belirlediğin konu çok güzel.
Güzel bir etkinlik diliyorum. Zeytinyağlı bir tarifle katılmayı çok isterim
sevgiler

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Pınarcığım Merhaba,
Demek benden önceki evsahibi sendin. Seni ve Can Bebeği elbette tanıyorum. Hemen hergün sitene uğrayıp Can Bebeği takip ediyorum. Güzel dileklerin için teşekkürler. Etkinlikde seni görmek benim için büyük mutluluk olacaktır bilesin canım. Sevgiler.

Naile dedi ki...

Aysel merhaba, güzel bir konu seçmişsin ben şahsen çok beğendim. Eminim çoğu blogcu da benim gibi düşünecektir.

sevgiler..

Yasemin dedi ki...

merhaba etkınlık konusu cok guzel simdiden kolay gelsin diyorum. lakin logo konusunda tereddutlerim var.. cok genis bir logo hazirlamissin o nedenle sayfalarda hep yarim yarim kaliyor ki senin sayfanda da oyle gorunuyor.. acaba bunda bi duzenleme yapabilirmisin? ya da istersen sen resimleri bana mail at senin icin ben de yaparim :D gorusuruz....

serinmavi dedi ki...

Çok sevdiğim bir konu seçmişsin,kolay gelsin canım...Sevgiler....kodu ekledim hemen bloguma....

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Sevgili Naile,
Sevgili Yasemin ve
Sevgili Oya etkinlik konusunu beğenmenize sevindim. Sıcacık paylaşımlarda görüşmek üzere. Sevgiler...

munevver dedi ki...

Sevgili Aysel,

Etkinlik logosu dün sayfamda flulaştı. Net değil. Şimdi senin logona da baktım. Bu kez çok küçülmüş. Düzeltilme imkanı yok mu?

Sevgiyle,
Nane Limon

Yasemin dedi ki...

aysel yeni logo gercekten guzel durdu :) gule gule kullanalim!

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Teşekkürler Yasemin sayende canım.

Adsız dedi ki...

Merhabalar,
Yeni bir blogcu olarak ilk defa bir etkinliğe katılacağım inş. Konu seçimi için teşekkürler, herkese ve bana çok uygun görünüyor. Kış sebzelerininde bolca bulunduğu bir zamanda..Birşey sormak istiyorum daha önce sitemize eklediğimiz bir tarifle etkinliğe katılabiliyormuyuz yoksa yoksa yeniden yapıp onunlamı katılmamız lazım..
Sevgiler
www.elmaliturta.net

Adsız dedi ki...

Canım AYsel, ne güzel olmuş :)

Nefis bir konu belirlemişsin. Etkinlikten sağlık fışkıracak desene :))

Sana şimdiden kolay gelsin hayatım.

sıcacık sevgiler...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Merhaba Şükran,
Sen nasıl istersen ğyle katıl canım. Daha önceden yaptığın tarifin varsa o da olur. Karar senin.

Zerrinim,
Konunun sizlerce beğenilmesi beni de çok mutlu etti. Aralık Ayında Kurban Bayramını kutlayacak olmamız nedeniyle acaba Et Yemekleri mi olsa dedim ama zeytinyağlılar ağır bastı. Teşekkürler canımcım.

Sevgiler benden sizlere olsun.

Adsız dedi ki...

Allah'ım inanamıyorum, tam da bana göre bir etkinlik... Tebrik ederim sizi harika bir konu seçmişsiniz. Tarifler için şimdiden sabırsızlanıyorum. Biz ailece zeytinyağlıya o kadar düşkünüz ki her haft 3-4 çeşit zeytinyağlı pişer mutfakta... Ba bu kadar hitap eden bir konu daha olamazdı herhalde. Neyse size şimdiden kolaylıklar diliyorum. Elinize ve de yüreğinize sağlık. Sevgiler...

tolunay/cumartesi mutfağı

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Sevgili Tolunay konuyu herkes çok beğendi dolayısıyla bende çok mutlu oldum beğenilmesine. Senden harika tarifler gelecek o zaman. Sabırsızlıkla bekliyorum. Çok teşekkürler güzel dileklerin için. Sevgiye...

Müge Hüner dedi ki...

Ayselcim;
Konu süper, logo şanane!:) (Yaseminimin ellerine sağlık) Bir zeytinyağlı yemek fanatiği olarak kesinlikle katılacağım. Sevgiler.

Yaren dedi ki...

Ne güzel böyle etkinliklerde ev sahibligi yapmak. Etkinlik logon cok hosuma gitti.Kolay gelsin,güzel tariflerle bulusmak üzere.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Sevgili Müge,

Sevgili Yaren,

Sizlerin katılımıyla birbirinden güzel yemekler ortaya çıkacak.
Tariflerinizi sabırsızlıkla bekliyorum. Sevgiyle...

Betül İnce dedi ki...

Sevgili Aysel,

Merhaba. Etkinlik konusu tam benlik, çok detaylı bilgiler vermişsin.
Blog dünyasında çok yeniyim, ama katılmadan edemedim. Mail olarakda gönderdim.
Teşekkür ederim.
Sevgilerimle.
Betül-yemekkutusu

banu kırmızıgül dedi ki...

merhaba,
bu guzel etkınlıge katılmak benı mutlu edıcek. konu harıka, logo da. kolaylıklar dılerm. sevgıler..

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Sevgili Betül,
Aldım mailini teşekkürler ellerine sağlık.

Sevgili Banu,

Konunun beğenilmesi benide çok mutlu ediyor. Logo ise Sevgili Yaseminin eseri oldu (Yaseminmutfakta.blogspot.com)

Sevgiler.

Cafe Gusto dedi ki...

Etkinliğin konusu çok güzel.Zengin bir menümüz olacak ellerine sağlık.şimdiden kolay gelsin sevgiler...

fidaneli dedi ki...

aysel cım slm cnm... ne guzel bır etkınlık konusu boyle :) wallahı su aralar elım değer de mutfağa gırebılırsem z.yağlı fasulye ıle katılabılırım, bayılırım da:))

bu arada yenı şablonun hayırlı olsun dıyeceğım cnm ama, bırden sayfana gelınce afalladım.. Nılay hn ın şablonu ıle aynı olunca acep dedım Nılay hn damıyım.. Malum uzun zamandır bu şablonu kendısı kullanıyor ve sanırım artık kendısıyle butunlestı bu sablon.. Tabıı bu sadece benden sana bır yorum.. Bırden bıre afalladığımı belırtmek ıstedım..

sevgıler
fıdan

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

CAFE GUSTO HAKLISIN. BİRBİRİNDEN GÜZEL TARİFLER ÇIKACAK BEN SABIRSIZLANMAYA BAŞLADIM ARTIK :)

SELAM FİDANCIĞIM. VALLAHİ BEN ANLAMAM BU ETKİNLİKDE BENİ YALNIZ BIRAKMAK YOK. YAPARSIN SEN GÜZEL BİŞEYLER. BU ARADA ŞABLON KONUSUNDA HAKLISIN BENDE BİLMİYORDUM. HATTA SEVGİLİ NİLAYDA GEÇENLERDE UĞRAMIŞ BANA ŞABLONLARIMIZ AYNIYSA ZEVKLERİMİZDE AYNI DEMEKKİ BAŞKA ORTAK YÖNLERİMİZDE VARDIR DİYE SICAK BİR YORUM BIRAKMIŞ. BENDE BALIK BURCU OLDUĞUM İÇİN BU ŞABLONU SEÇMİŞTİM AMA İLERDE SIKILIRSAM DEĞİŞTİREBİLİRİM. BİRAZ MAYMUN İŞTAHLIYIMDA :)

SEVGİLER CANIM TEŞEKKÜRLER UĞRADIĞIN İÇİN...

Adsız dedi ki...

Aysel Hn merhaba,
Bu ayki etkinlik konusunu çok güzel seçmişsiniz. Blog sahibi olmazsamda bütün blogları ve etkinlikleri elimden geldiğince takip etmeye çalışıyorum.
Yorumları okurken sevgili Fidanelinin belirtmiş olduğu konu benimde bir süre önce dikkatimi çekmişti. Yeri geldi söyliyim dedim :)kitchenoclock.blogspot.com Nilay Hn'ın sayfası ile sayfanızın formatı aynı.Bir karışıklık olmaması açısından sizin şablonunuz farklı olursa nacizane iyi olur derim..
Sevgiler
Müge

Ayşegül dedi ki...

çok güzel bir konu hayırlı olsun şimdiden...
katılmak isterim umarım yetiştirebilirim :))
sevgilerr..

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Müge Hanım merhaba hoşgeldiniz. Bizim Nilay Hanımla bir problemimiz yok ama vakit bulduğumda ve hoşuma giden bir şablon olursa değiştirebilirim.

Sevgili Ayşegül sizde hoşgeldiniz. Beklerim tabiki. Elini çabuk tut.

Sıcacık Sevgiler...

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Ayselciğim merhaba, çok çok güzel bir site oluşturmuşsun!
Ellerine sağlık!
Etkinliğin de çok çok güzel, katılmaya kararlıyım bir aksilik olmazsa!
Canım, beni linklerine de eklemişsin, çok çok teşekkür ederim!
Ben de seni yemek yapan komşular linklerime ekleyeceğim söz! Bir kaç güne kadar!
Sıcacık sevgiler!

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Sevgili Mutlulukmutfaktagizlidir

Siteme yaptığın güzel yorumuna teşekkürler. Etkinlik konusunun herkesce beğenilmesi beni ayrıca sevindiriyor. Etkinlikde seni görmek beni çok mutlu edecektir.
Sıcacık kocamaaaan sevgiler...

pasta caddesi dedi ki...

aysel'ciğim zeytinyağlı soğan dolması tarifini sana mail yolu ile iletmiştim bugün de yayınladım haber vereyim dedim. Kolaylıklar diliyorum.

Sevgiler

Tolunay

loungetime dedi ki...

Çok güzel bir konu seçmişsiniz. Özellikle resmi çok iştah açıcı.Ben yemek bloğu değilim ama tarifleri okumak zevkli olacak.

Disalce dedi ki...

slm ayselcim..

çok güzel geniş kapsamlı bir konu seçmişsin..
şimdiden kolay gelsin.....
öptüm canım...

disal.blogcu

Chaplin Cafe dedi ki...

Ben tarifimi ekledim bile.Çok kolay gelsin!

aNNePeRi dedi ki...

İyice sabırsızlandım artık nasıl yemekler çıkıcak mekra ediyorum :)
Tekrar kolay gelsin ;)

banu kırmızıgül dedi ki...

canım hazırladığım tarifi gönderdim umarım almıssındır. kolaylıklar dilerim sevgiler..

Fosi dedi ki...

merhaba,
blogunuza ilk defa geldim,o baştaki hamarat aileye bittim,harıl harıl çalışıyorlar,çok güzellllll!

Hobimobi dedi ki...

Sitenizi çok beğendim. bende yeni bir blog kurdum. arada bakmanızı ve yorumlarını rica ediyorum.

sevgiler
selda