11 Nisan 2012

Çerkez Çorbası


Merhabalar,

Lezzetini çok seveceğiniz bir çorba var sırada. Kış aylarına daha uygun bence. Havalar serin giderken denemenizi tavsiye ederim.

Eskiden olsa bana bu çorbayı kimse içiremezdi, işyerimde yemekte çıkınca önyargılı olmayı bırakıp tadına baktım ve  çok beğendim; evde de yapmaya karar verdim.

1 su bardağı aşurelik buğdayımız var, geceden ıslatılıp haşlanmış.
1 su bardağı konserve mısır,
200 gr tavuk göğsü ya da but
1 su bardağı yoğurt
1 yumurta
1 çorba kaşığı un
1 çorba kaşığı sıvıyağ
30 gr tereyağı
6 su bardağı sıcak tavuk suyu (ben yarı yarıya su kullandım.)
tuz, nane
Daha önceden haşladığınız tavuk suyunun içine mısırları ve buğdayı ilave edip bir miktar kaynatınn.  Bu arada yoğurt, yumurta sarısı ve un ile terbiye hazırlayın.

Soğuk su ilave ederek kıvamını ayarlayın. Kaynayan çorbaya ilave edin. Daha sonra didiklenmiş bir kase tavuk etini de çorbanıza ekleyin. Başka bir tavada tereyağında kuru naneyi kızdırıp sosunu hazırlayın.

Çorbanızın tuzunu ayarlayıp servis kasesine alın. En son sosu üzerine gezdirin. İçindeki mısır ayrı bir lezzet veriyor. Ben ki tavuk suyuna çorba dahi içmezken bu çorbayı bayılarak içtim. Sizlere de tavsiye ediyorum.

Ziyaretiniz İçin Teşekkür Ederim, Her Zaman Beklerim... Aysel...

1 Kişi Yorum Yapmış; Hadi Yorumunu Paylaş:

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık cok guzel bır corba olmus