9 Aralık 2008

MAYALI POĞAÇA

Herkese tekrar iyi bayramlar...
*****
Bayramı fırsat bilip mutfağa girince bu mayalı poğaçaları yapıverdim. Biz kurban bayramlarında Kavurma-Pilav yanında Yoğurtlu Soğuk Çorba- Zeytinyağlı Sarma tabağının yanına bu poğaçalardan ikram ederiz. Tatlımız da olur tabiki... Bu bayram inşallah hepsinin tarifini vereceğim... Mayalı Poğaça ile başlayalım...
Bu ölçülerle iki tepsi yumuşacık poğaçamız oldu...
*****
3 Su bardağı ılık süt
1/2 Su Bardağı Sıvıyağ
1 Yumurta (Akı İçine, Sarısı Üzerine)
1 Paket İnstant Maya
1/2 Çay Bardağı Toz Şeker
1.5 Yemek Kaşığı Tuz
Aldığı Kadar Un (Bu tabiri sevmesem de kullanmak zorundayım)
Üzerine Susam
*****
Karıştırma kabına llık sütü ve mayayı ekleyip 1-2 dakika bekledim. Üzerine sıvıyağ, yumurtanın akını, tuz ve şekerini ekleyip karıştırdım. Yavaş yavaş un ekledim. Hamur elimi bırakıp yumuşak bir kıvam alana kadar un eklemeye devam ettim... 
*****
Hamur kıvamını bulunca üzerini örterek 30 dakika kadar sıcak bir ortamda mayalanmaya bıraktım. Mayası gelince mermer zemini hafif unlayarak bir iki kez yoğurdum. Küçük bir kaba biraz sıvıyağ koydum. hamurdan ufak parçalar kopartarak arada parmaklarımı sıvıyağa batırarak şekil verdim. Yağlanmış tepsiye dizip üzerlerine yumurta sarısı sürdüm. Susamlarını döküp üzeri kızarıncaya kadar orta ısılı fırında pişirdim...
*****
Bu arada fırına sürmeden önce tepside de mayalandırmak gerekiyordu  o aşamayı unutmuşum. Sizler tepside de mayalandırırsanız daha yumuşak poğaçalarınız olacaktır.
  
Herkese afiyet olsun....

12 Kişi Yorum Yapmış; Hadi Yorumunu Paylaş:

Karen Hanim dedi ki...

Nefis görünüyor! Ben de denemek istiyorum.

Betül İnce dedi ki...

Aysel'ciğim,

Enfes görünüyorlar, küçük ve yumuşak poğaça-ekmek olmuş bunlar. Ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Poğaçanız harika görünüyor.Yarın ilk işim, kahvaltıya denemek olacak.Ellerinize sağlık :)

Hülya dedi ki...

Mayalı poğaça ,mutfağı saran nefis koku...
Sevdiklerinle birarada nice mutlu bayramlara Sevgili Aysel..

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Aysel'ciğim,

Bayramını en içten dileklerimle kutlar, tüm sevdiklerinle beraber sağlık, mutluluk ve neşe içinde geçireceğin nice bayramlar dilerim.

Poğaçaların da nefis olmuşlar canım. SENİN ELLERİNE SAĞLIK, YİYEN KONUKLARA DA AFİYETLER OLSUN.

sevgilerimle,

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

KURBAN BAYRAMINI SEVDIKLERINIZLE BERABER SAGLIK VE HUZUR ICINDE GECIRMENIZI DILERIZ. BAYRAM TUM INSANLIGA HAYIRLI OLSUN!

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ellerine sağlık canım..
şimdi mis gibidir onlar demlenmiş çayın yanında :))
afiyet olsun
sevgiler NuNu

Mutfak Havlusu dedi ki...

oh oh bayramda nefaset lezzetler varmış sizde ankaraya mı gelseydik?
:)
ellerine sağlık mis gibi poğaçalar için.

Unknown dedi ki...

Canım benim ellerine sağlık muhteşem görünüyorlar,bir tane aldım öptüm...

Baharcicegi dedi ki...

neis yumusacik mis gibi olmus pogaclar eline saglik canim
iyi bayramlar

Tijen dedi ki...

Aysel'ciğim,
Karnabaharı en sağlıklı şekilde yap, herhalde dirice kalacak şekilde, kendi buharında haşlayıp güzel bir salata yapmak sanki?

www.illedeyemek.com dedi ki...

Canım ellerine sağlık ,nefis olmuş...

www.illedeyemek.com