16 Nisan 2009

Ispanaklı Börek



Geçtiğimiz haftalarda çok sevdiğim arkadaşım Vildan'a giderken yapıp götürdüğüm peynirli ıspanaklı börekler... Vildancığım uzun süren özlemini ikiz bebekleriyle giderecek. Şu anda sekizinci ayında.  Dualarım onunla bir an önce sağlıkla bebeklerini kucağına almasını diliyorum...
-

Vildancığımı yormamak için üç kişi aramızda menüyü paylaştık... Ben açıkcası yufkadan börek yapmayı düşünürken anneciğimin desteğiyle kendimi börek açarken buldum...
-

Bu böreğin yanısıra bir de kuru meyveli kek yapıp götürdüm. Kekin görüntüsünü almaya fırsat olmadı. Ama daha önce yaptığım portakallı keki kuru meyveli olarak yapıp götürdüm. Üzerine de iki adet portakalın suyunu 2 tatlı kaşığı nişasta ve 3-4 tatlı kaşığı şekerle pişirip sos olarak döktüm...
-
Daha öncede börek ya da baklava yaparken anneme yardım etmişliğim vardır ama bu sefer kendimi gayet başarılı buldum... Öncekiler gibi acemice açmadım hamuru; en azından şekli diğerleri gibi yamuk değil muntazamdı :)
-
Son zamanlarda yaptığım gibi bu gün de tarifi  daha sonra vereceğim diyor, sizlere sevgilerimi gönderiyorum...

-
TARİF ZAMANI
-
1 Yumurta (akı içine, sarısı üzerine),
1.5 Bardak süt,(Pınar Süt kullandım)
4-5 Su bardağı un (duruma göre daha fazla olabilir)
1 Yemek kaşığı sirke,
1 Çay bardağı zeytinyağı,
1/2 Paket kabartma tozu
-
750 gr. Ayıklanıp yıkanmış ıspanak,
2 Adet orta boy soğan,
1 Çorba kasesi ufalanmış beyaz peynir,
Tuz-karabiber,
Sıvıyağ
-
Soğanları yemeklik doğrayıp sıvıyağda pembeleşene kadar kavurun. Yıkayp doğradığınız ıspanakları ekleyerek suyunu çekene kadar pişirin. Peynir, tuz ve karabiberi ekleyip ılıtın. Ben en çok ıspanaklı peynirli böreği seviyorum, sizler isterseniz iç malzemesini damak tadınıza göre değiştirebilirsiniz. Patatesli, kıymalı ne isterseniz.
-
Hamur malzemeleriyle yumuşak bir hamur yapın (hani kulak memesi derler ya işte ondan). Hamuru 15-20 dakika dinlendrin. Sonra sekiz eşit parçaya ayırıp zemini unlayarak orta kalınlıkta açın. Açılan yufkaları 2 yemek kaşığı sıvıyağ ile yağlayıp bir kenarını hafifce katlayın. Katladığınız kenara iç malzemesini koyup rulo şeklinde sarın. Bütün hamuru bu şekilde açın. Hamur rulosunu isterseniz tepsiye ortadan başlayıp dolayarak sarın. İsterseniz yanyana uzunlamasına dizin. Üzerine hafifce sulandırdığınız yumurta sarısını sürerek  önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin.

19 Kişi Yorum Yapmış; Hadi Yorumunu Paylaş:

Saliha dedi ki...

AYSELİM,CANIM ARKADASIM GUNAYDIIIINNNNNNNNNN,BENIM ANNEMIN en LEZIZ YAPTIGI çok ISTEK aLAN BÖREGIDIR:)ÇOK GUZEL AÇMIŞSIN DARISI BAŞIMA:D


ARKADASIN da INS. BIR AVAZDA ALIR COCUKLARINI KUCAGINA:)

kucak dolusu sevgılerımle....

Narince dedi ki...

Biz bebeğimize kavuştuk, siz de sağlıcakla kavuşun dilerim. Ah annelerimiz ve onların açma börekleri, ah! Görüşmek üzere sevgiyle kal arkadaşım.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

NASILDA GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK...
DAYANIŞMAYI HER HALUKARDA BENDE SEVERİM..
SEVGİLER.

Unknown dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık harika görünüyor süpersin kocaman sevgiler...

ARKA PLANLAR dedi ki...

ENFES GÖRÜNÜYOR BÖREKLERİN ELLERİNE SAĞLIK.
HOŞÇA KAL.

pelince dedi ki...

Ayselcim darısı başıma inşallah.Kendi hamurunu açmak gibisi var mı,öyle lezzetli olmuştur ki tahmin ediyorum.Arkadaşına hayırlı bir doğum diliyorum.
Ellerine sağlık..

Sevgiler..

MMO dedi ki...

Ayselcim,
Maşallah valla!
Ispanaklı peynirli böreği çok severim ama açma olursa daha da çok severim!
Çok canım çekti.. :)
Ellerine sağlık canım..Arkadaşına da kolay bir doğum diliyorum. :)

Betül İnce dedi ki...

Benimkiler uydur uydur yap evde ne varsa Aysel'ciğim, neredee böyle hamur açmalar.
Ellerine sağlık.

Öpüyorum.

Damak Tadı dedi ki...

Arkadaşlık, böyle samimi ve içten olanıdır..Ellerine sağlık Aysel'ciğim..Arkadaşın hayırlısı ile bebeklerini kucağına alır..


Sevgiler..

daimamutfak dedi ki...

Ayselciğim ellerine sağlık..

Tijen dedi ki...

Var mı elde açılmış börek gibisi? Bende yufka açma becerisi yok, olanlara hayranım!

karamelam dedi ki...

el açması ıspanaklı börek. çok severim hatta bayılırım. eline sağlık. arkadaşınız da sağlıkla alsın bebişlerini kucağına:))

made in funda dedi ki...

ayselciğim ıspanağı böreklerde çok severim ben.sen de nefis bir börek yapmışsın.harikasın gerçekten.ellerine sağlık...

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Bayılırım ıspanaklı böreğe ellerine sağlık canımmm.Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Ayselcim bu börek ne güzel kokuyordur ne lezzetlidirr

ellerine sağlık
kocaman sevgilerrrr

rümeysaninrüyasi dedi ki...

merhabalar ellerinize sağlık bende dün yaptım nefis olmuş sevgiler hayırlı pazarlar

Ayse Pamuk dedi ki...

Hemen bir tabak alıp geliyorum:)Ellerine sağlık

Mutfak Havlusu dedi ki...

Allah hayırlı sağlıklı şekilde gelmelerini nasib eylesin ufaklıkların.
bu arada sende maşAllah neler döktürmüşsün uzun zamandır,uğrayamayan birisi için helede benim gibi:)

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

mmmmmmm çok severim ıspanaklı börekleri muhteşem görünüyor canımcım ellerine sağlık..öpüyorum iyi haftalar