23 Ocak 2011

PORTAKALLI İRMİK HELVASI

Geçtiğimiz günlerde aceleyle yapılan irmik helvası...

Değişik bir aroma vermesi için portakal kabuğu rendesi ekledim.. Güzeldi... Sizler de denemek isterseniz tarifi bir kaç satır aşağıda...


2 su bardağı irmik
1,5 su bardağı şeker
1,5 su bardağı süt
1 su bardağı su
125 gram tereyağ
2-3 Kaşık Dolma Fıstığı
1 Adet Portakal Kabuğu Rendesi ve Suyu

******************
Yağı eritip fıstığı kavurun,  irmiği ekleyip rengi dönene dek kısık ateşte kavurun. Kavrulduktan sonra şekerini ekleyin. Portakal kabuğu rendesini bu aşamada ekleyin. Su, portakal suyu ve sütü kavrulup esmerleşen irmiğe ekleyin (Ben Soğuk Ekledim). Tencerenin kapağını kapatıp suyunu çekmesini bekleyin. Suyunu çekince ocağı kapatıp 10 dakika demlenmeye bırakın.  Bu arada daha önce de çilolatalısını yapmıştım onun tarifi de burda, bence ikisi de lezzet konusunda birbiriyle yarışır, artık hangisini denemek isterseniz, belki de ikisini birden denersiniz...

Ilık servis yapın.

Ziyaretiniz İçin Teşekkür Ederim, Her Zaman Beklerim... Aysel...

28 Kişi Yorum Yapmış; Hadi Yorumunu Paylaş:

ab-ı hayat dedi ki...

Harika bir tat vermiştir portakal,ellerine sağlık...

yemekbiraşk dedi ki...

eline sağlık. eşim çok sever bizim evdede sıkca karıştırılır:) ama portakallı ne yedim ne pişirdim. çok nefis gözüküyor sevgiler
seval

Narince dedi ki...

Benim oğlan aklına esince tutturur akşam akşam, anne helva yap! Sana yollıycam bi dahaki sefere:))

çeşnici Handan dedi ki...

İrmik helvasına bayılırım ama portakallı hiç denemedim. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık afiyetler olsun.

Mutfak Havlusu dedi ki...

İrmik helvasını daha yeni yeni yemeye başladım ama hiç portakalla duymadım.ellerine sağlık ilginç ve güzle olmuş

Pembe Tatlar dedi ki...

Portakalın lezzeti ve helva off elelrine sağlık canım...

sarkaç dedi ki...

Portakallı aklıma gelmemişti hiç. İyi ki paylaştınız bizimle, portakal sevenlere güzel bir hediye. Teşekkürler.

minimutfaktan dedi ki...

Hem portakal aromasını, hem irmik helvasını seven biri olarak, niye daha önce denemedim ki diye geçirdim aklımdan. Ellerine sağlık.

NzlGl dedi ki...

Ayselciğim
eline sağlık bizde favori tatlıdır irmik helvası
akşama yapacağım ve portakal koyacağım içine
kullaklarını çınlatacağım
sevgilerimle

Narince dedi ki...

Yakınmısın cidden Metroya? Ben Varlık'a geçmeyi düşünüyorum yaza. Yakınlaşırız belkim?

Unknown dedi ki...

Canımmmm ellerine sağlık misler gi
bi portakal kokusuna geldim:))Öpüyo
rum...

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık harika olmuş mis gibi portakal kokulu çok güzel canım

dokuzuncubulut dedi ki...

Portakallısını ben de hiç denemedim arkadaşım. Ama çok lezzetli görünüyor, denemekte fayda var. Üstelik mis gibi de portakal kokar, hem pişirirken, hem yerken:))
Ellerine sağlık olsun...

hdidem95 dedi ki...

çoook severim portakallı denememiştim denenmeli ellerine sağlık canım afiyetler olsun sevgiler

Tijen dedi ki...

Aysel'ciğim,
Ben epeydir yağsız-şekersiz olarak yapıyorum irmik helvasını. Son seferinde annem de bayıldı! (Yağ-süt ikilisi yerine krema-su ikilisi kullanıyorum, şeker yerine de pekmez ve kuru üzüm)

mintinin dünyası dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım.tadının nasıl olduğu görüntüsünden belli.uzun zamandır yapmıyordum iyi oldu hatırladığım.seni takip etmeye bayılıyorum:))

Aycan dedi ki...

Buram buram portakal kokar şimdi. Ellerinize sağlık.

selamlar;

bir demet feslegen dedi ki...

portakal müthiş lezzet vermiştir ellerine sağlık canımm

Unknown dedi ki...

Buram buram ne gûzel portakal kokordir simdi hmmm:)) Ellerine saglik canim

keskinli dedi ki...

portakalda mis kokusu ile enfes bir aroma katmisdir ayselcim ellerine saglik sevgiler

Mimosa Café dedi ki...

evet bunu denemiştim bir etkinlikte. gerçekten portakal yakışıyor irmik helvasına. elinize sağlık. afiyet olsun.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık canım hiç denemedim portakallı ama nefis görünüyor..


Sevgilerimle

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Mis gibi ayselciğim,
miss :)
sevgiler..

Nilgün dedi ki...

Bloglarda birkaç kez gördüm denemek istedim fırsat olmadı. Kısmet sizin tarifinizle yapmakmış. Paylaşım için teşekkürler..

Gaye dedi ki...

portakalın verdiği aromaya bayılırım.. harika olduğuna eminim. ellerinize sağlık..

Damak Tadı dedi ki...

Mis kokulu bir helva olmuş Aysel'ciğim..Tadına bakan şanslılardan olmak isterdim canım..)Öpüyorum kocaman..)

Unknown dedi ki...

Allahın rahmeti, bereketi sizinle olsun, gönül güneşiniz hiç solmasın, yüzünüz aydın olsun, kabriniz nur dolsun, makamınız Firdevs, dualarınız kabul olsun. Kandiliniz kutlu olsun..

Yıpranmış ve Katılaşmış Gönülleri Rahmet Meltemiyle Yeşerten Eşsiz Peygamberin Doğum Günü Olan Mevlit Kandilinizi En Içten dileklerimle tebrik ederim.

Narince dedi ki...

Gelip gidip bu helvaya yorum yazıyorum, hadi yenile artık sayfayı:))