31 Mayıs 2008

GECİKMİŞ BİR MİM BORCU


Bu aralar hem evde hem de işimde yoğunum... Benim işim muhasebe, işimi severek yapıyorum ancak son zamanlarda o kadar çok mevzuat değişikliği oldu ki artık nerden bulaştım dedirtiyor bana... Bazen arkadaşlarıma da "Bir daha dünyaya gelirsem ve siz de beni görürseniz beni uyarın muhasebeci olmayım" diyorum :)



İşin esprisi bir yana sevmeden yapılamayacak mesleklerdendir muhasebe... Ben de sevdiğime göre artık geri dönüşü yok. Ellbette her mesleğin kendince zorlukları vardır. Bence en çok mesleğini geliştirmek ve gündemi takip etmek zorunda kalan meslek grubunun başında doktorlarımız gelir, ikinci sırayı hukukçulara verirsek üçüncü sırada da muhasebeciler olmalı diye düşünüyorum...



Şirin mi şirin, tatlı mı tatlı blogcu arkadaşım, tanımaktan çok mutlu olduğum Maksat Muhabbet Olsun-Pınar'cığım nam-ı diğer Tombuk beni mimlemiş. Epeyce zaman geçti cevap vermek için ama durumum ortada taşınma telaşı, iş yoğunluğu vs. bir türlü zaman bulup yazamadım...


Mim konumuz okuduğumuz, okumakta olduğumuz ve okumayı planladığımız kitaplar...



Kitap okuma sevdası ilkokulda Cin Ali serisiyle başladı :) Hala Cin Ali serisi bende mevcuttur. Bir arkadaşım hediye etmişti beş-altı yıl önce ve çocukluğumun hatırası olarak saklıyorum. Çok severdim o zamanlarda Cin Ali kitapları okumaya. Sonrasında ilkokul ikinci sınıfa giderken okulumuzun düzenlediği bir resim yarışmasında üçüncü olunca bana ödül olarak Yalvaç Ural'ın bir şiir kitabı hediye edildi... Bu kitapla birlikte okuma sevgisi bende giderek yer etmeye başladı...



Hayatımın her döneminde kitaplar oldu. Kitapsız bir hayat düşünemiyorum. Son zamanlarda yoğunluktan dolayı okuyamıyorum ama eksikliği çok fazla hissediyorum...


**
Önce severek okuduğum bazı kitaplarımı sayayım.

**
Ayşe Kulin'den Sevdalinka, Füreyya, Nefes Nefese,
Zülfü Livaneli'den Mutluluk, Leyla'nın Evi,
Ziya Elitez'in düzenlediği Mevlana'dan Altın Öğütler,
Orhan Pamuk-Kar
Turgut Özakman'ın Çılgın Türkler'i
Rahmetli Babamın kitaplarından Aziz Nesin'den Zübük, Yüz Liraya Bir Deli, Şimdiki Çocuklar Harika...


**
Şiir kitaplarımdan bazıları ise


Özdemir Asaf'dan Yalnızlık Paylaşılmaz,
Yaşar Kemal'den Fırat Suyu Kan Akıyor Baksana,
Hayyam Şiirleri


**
Yabancı Yazarlardan Okuduklarım

**
Milan Kundera- Var Olmanın Dayanılmaz Hafifliği,
Rhonda Byme-Secret,
Maeve Binchy- İtalyanca Aşk Başkadır, Yalnız Kadınlar Sokağı, Bir Dilek Tut Benim İçin,
Robin Sharma- Ferrasini Satan Bilge, Koza Kelebeği Bilmez,
Kathleen Mcgowan- Beklenen,(Son Okuduğum Kitap)


**
Okumakta olduğum kitabım yok çünkü yukarıda bahsettiğim gibi yoğunum, taşınma telaşı bitince hemen bir kitap alacağım....


**
Okumayı planladığım kitapların başında Elif Şafak-Siyah Süt, Turgut Özakman-Diriliş, Ayşe Kulin-Veda ve mesleki kitaplarım tabi ki onları unutmamak lazım; Vergi Mevzuatı, Uluslararası Raporlama Standartı,


**
Pınarcığım geciktiğimi biliyorum ama mazeretim var :) Kitaplarımın hepsi kutulandığı için kitaplarımdan görüntü veremiyorum... Ben de kimi mimlesem diye düşündüm ve aramıza yeni katılan ve bloğunda lezzetli yemeklerinin yanı sıra ilginç hikayeler de paylaşan aynı zamanda meslektaşım Derya'yı mimliyorum tabi kabul ederse... (Yazımın fotoğrafsız olmasını istemedim ve yine annemin çok sevdiği Yılbaşı Çiçeğinden bir görüntü)


Ve Mevlana'dan Altın Öğütler
  • Sen fikirden ve düşünceden ibaretsin. Senin varligin bunlardandır.Geri kalan sinir ve kemiktir ki onlar hayvanlarda da vardır.
  • Ne kadar bilirsen bil, soylediklerin karsindakinin anlayabildigi kadardir.
  • Kimde bir güzellik varsa, bilsin ki ödünçtür.
  • Keskin kılıç yumuşak ipeği kesmez.
  • Gülün dikene katlanması onu güzel kokulu yaptı.
  • Bu dünya bir ağaca benzer; biz de bu ağaçta yarı ham, yarı olmuş meyveler gibiyiz.
  • Kitaplardan önce kendimizi okumaya çalışalım.


Herkese bol kitaplı günler... Sevgiyle...

10 Kişi Yorum Yapmış; Hadi Yorumunu Paylaş:

pelince dedi ki...

Aysel zevkle okudum yazdıklarını,işlerinde de kolaylıklar diliyorum...

Sevgiler..

yaban mersini dedi ki...

yine sıcacık bir paylaşım olmuş..teşekkürler,slmlar

Unknown dedi ki...

Canımmmmmmm ben geldim,aranıza yeni katılmama rağmen öncelikle beni bu kadar sıcak karşılayıp aranıza almanızdan onur duydum.Ayrıca senin tarafından 'mim'lenmek ayrı bir onur,bloğumda enkısa zamanda bu konuya ilgin yazımı yayınlıycam teşekkür ederim aşkımmmmmm kocaman öptüm seniiiiiiiii

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

bu mimler sayesinde birbirimizi biraz daha yakından tanıma fırsatı buluyoruz ne güzel zevkle okudum canım yazdıklarını bu arada bende Ayşe Kulin kitaplarını çok seviyorum özellikle Füreyya yı...işlerinde kolaylıklar dilerim öpüyorum sevgiler

MMO dedi ki...

Ayselciğim,
Mime cevap verdiğin için çok teşekkür ederim. Saydığın kitaplar içinde okumadıklarım da var. Vakit bulduğumda mutlaka edineceğim.
Çok öpüyorum canım. :)
Sevgiler..

bir demet feslegen dedi ki...

Canım sana kolay gelsin..Taşınma işleri biyandan, işlerin bi yandan..işin zor..
Kitap seçimleri çok güzel :)
Sevgiler

LeYYa dedi ki...

beğendiğine çok sevindim arkadaşım.yoğunluğun bitince çantanı sayfanda görmek isterim ben de amaaa.sana kolaylıklar diliyorum.

Lezzet Gemisi dedi ki...

BEN DE HEP OKUMAYI PLANLIYORUM AMA, MAALESEF BİR TÜRLÜ OLMUYOR. BEKARKEN ELİNDEN KİTAP DÜŞMEYEN BEN, ANCAK RAFLARIN TOZUNU ALIRKEN ELİNE KİTAP ALIYOR. :(( SEÇTİĞİN KİTAPLAR ÇOK GÜZEL. KOLAY GELSİN CANIM. SEVGİLER...

Unknown dedi ki...

Canımmmm yine ben hergün gelmezsem olmaz bıkmadın demi benden :)) öptüm canımmm

made in funda dedi ki...

ne güzel anlatmışsın kendini ayselciğim.çok öptüm seni..iyi geceler canım..