28 Aralık 2009

BİSKÜVİLİ KABAK TATLISI



VAKİT BULDUKÇA WORDPRESSDEKİ YAZILARIMI BURAYA TAŞIMAYA DEVAM EDECEĞİM...  BU TATLI DA KABAK TATLISINDAN SON KALANLARI DEĞERLENDİRMEK İÇİN YAPILMIŞTI...

Yine tatlıyla devam edelim.

Kabak tatlısından kalanları değerlendirmek ve değişik bir sunum amacıyla yaptım bu tatlıyı... Annem de ben de çok beğendik. Kalanlardan yapıldığı için sadece annem ve ben test ettik :) ama ilerleyen günlerde daha çok ölçüyle yapacağım...

Genelde kabak  tatlısı bu tarz yapıldığında üzeri krem şanti ile kaplanıyor, ben krem şantiyi genelde kendi yaptığım krema içine katarak tadını hafiflettiğim için tek başına kullanmayı pek tercih etmiyorum...

Burada size ölçü veremiyorum sadece nasıl yaptığımı anlatayım.

Kabak tatlısından kalan kabakları çatalla püre haline getirip kıvam vermesi için 4-5 adet bisküvi kırıkları ve çekilmiş ceviz parçalarını ekledim. Küçük bir kasenin içine strech film serip bu püreyi sıkıştırarak yaydım. Üzerine kedi dili bisküvileri dizip 1-2 saat buzdolabında beklettim. Servis sırasında bir tabağa ters çevirerek strech filmi ayırdım. Antep fıstığı ve cevizle süsledim...

Ölçüyü fazla tutunca borcamın tabanına önce kedidili bisküviler dizilip kabak püresi üzerine yayılabilir. Dilimleyerek servis yapabilirsiniz. Bence denenmeye değer ne dersiniz. Bayramda hafif tatlıları tercih edenler için uygun bir seçim olabilir... Herkese şimdiden mutlu bayramlar...
BU YAZI  http://sicakpaylasimlar.wordpress.com/ adresinde yayınlanmıştır.

0 Kişi Yorum Yapmış; Hadi Yorumunu Paylaş: