13 Aralık 2009

KARNABAHAR FRİTTATA




(WORDPRESS'DEKİ YAZILARIMI VAKİT BULDUKÇA TAŞIMAYA ÇALIŞACAĞIM. BU TARİF WORDPRESS'DE YAYINLANMIŞTIR.)

Karnabahar Frittata ya da daha açıklayıcı ismiyle Karnabaharlı Omlet. Tarif Lezzet Dergisinin Kasım sayısından. Bol sebzeli güzel bir omlet oldu.
Kurban Bayramından çıkıp etden bıkanlar için hem hafif hem sağlıklı bir tarif...
Malzemeler
500 Gr. Karnabahar,
1 Adet Soğan,
2-3 Diş Sarımsak,
1 Adet Kırmızıbiber,
Bir Tutam Maydanoz,
1/2 Su Bardağı Kaşar Peyniri Rendesi,
5 Adet Yumurta (Ben 3 Adet Kullandım),
1 Yemek Kaşığı Tereyağ,
1 Çay Bardağı Süt,
1/2 Limon Suyu,
Tuz-Karabiber,
3 Yemek Kaşığı Un (Ben Ekledim)
Tencerede haşlamak için su ve limon suyu karışımı hazırlayın, kaynamaya başlayınca temizlenip çiçeklere ayrılmış karnabaharları ekleyin. Dişe gelecek şekilde haşladıktan sonra ocaktan alıp suyunu süzün.
Tereyağını tavada eritin. Küp doğradığınız soğan ve sarımsakları ekleyip 2-3 dakika soteleyin. Daha sonra karnabaharları ekleyip 3-4 dakika daha soteleyin.
Süt, kaşar peyniri rendesi, yumurta, un, tuz-karabiberi ayrı bir kapta iyice karıştırın. Sebzelerin üzerine dökün. Son olarak üzerine ince kıydığınız maydanozları ekleyip tavanın kapağını kapatıp kısık ateşte omlet kıvamında pişirin. Ters yüz edip diğer yüzünü de pişirdikten sonra sıcak olarak servis yapın.
Ben çok beğendim. Değişik sebzelerle de denemeyi düşünüyorum. Hem diyet yemeği olarak da çok uygun... Denenmeye değer... Afiyet Olsun...

3 Kişi Yorum Yapmış; Hadi Yorumunu Paylaş:

Pembe Tatlar dedi ki...

OOo gerçekten muhteşem gözüküyor tadını çok merak ettim hemen denemeliyim...

MMO dedi ki...

Ben böyle tariflere bayılıyorum. Ellerine sağlık Ayselcimm :)

Damak Tadı dedi ki...

Mutlu v esağlıklı çok güzel bir yıl diliyorum canım..Öpüyorum yanaklarından..Sevgilerle..